Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

fredag 13. mai 2016

Zip it!

Omtrent alle jeg har prøvd å snakke med de to siste dagene har bedt meg om å slutte å snakke. De fleste har gjort det av medfølelse, men ikke alle. Han jeg deler bankkonto med, nyter stillheten, men prøver likevel så godt han kan å få meg til å snakke sånn at han får mulighet til å be meg holde kjeft.

- Hva vil du ha til middag?
- Grø...
- Hysj!

- Helvete heller!
- Hva skje...
- Ti stille! Du blir bare verre av å snakke!
- Men ...
- Hysj, sa jeg!

- Oj, så langt gresset er, jeg bør vel klippe det.
- Ja ...
- Sett deg ned og slutt med den pipingen!

- Jeg drar på butikken, er det noe du vet vi trenger?
- Kanskje du ka...
- Skriv det til meg i en sms!

(Jeg skriver at jeg trenger en bok.)
- Hvilken bok skal du ha, da?
- Bare finn en ...
- SKRIV DET TIL MEG! IKKE SNAKK!

- Vet du om vi får besøk i helgen?
- Jeg skal sjekk...
- Stille!

- Er du kald? Skal jeg tenne i peisen?
- Nei, det ...
- Du må slutte å snakke har jeg jo sagt! Vil du ikke ha stemmen igjen, eller?
- Vil du?
- Zip it!

- Jammen er det fint ute nå! Ikke sant?
- Jo ...
- Stille, sa jeg!



- Se nå er det Tegnspråknytt på NRK, følg med nå!
- Du, jeg er jo ikke ...
- Bruk tegn!

- Så du den gule Corvetten som kjørte forbi?
- Nei, jeg ...
- Du trenger ikke kommentere alt jeg sier, vel!

(Jeg mimer "Husket du tyggepinner til dyret?")
- Hahaha! Hvorfor fekter du sånn?
(Jeg prøver å tegne en pinne i luften, later som jeg gnager på den og peker på bikkja.)
- Har du feber, eller?
(Jeg henter en tyggepinne og peker på den.)
- Er du sulten?
- Aaaaaaa!
- Så sulten?
(Jeg viser fingeren.)

(Roper fra kjøkkenet)
- Nå har vi i alle fall mat for noen uker!
- ...
- NÅ HAR VI I ALLE FALL MAT FOR NOEN UKER!
- ...
- HØRER DU HVA JEG SIER, ELLER?
- ???

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar