Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

søndag 29. desember 2013

Tyven

Å kombinere bryllupsdag med pressevakt, kan være utfordrende, men det går bra så lenge alle parter tar hensyn. Til meg, that is.

Vi startet feiringen med å gå hjemmefra til sentrum. Målet var å finne mat. Det er ikke lett i et romjulsstengt Oslo. Dette burde alle restauranteieren merke seg: Det var tjukt av folk i gatene og de så sultne ut alle sammen. Dere kunne tjent grovt med penger!

*

Noen hundre meter hjemmefra fant jeg dette:



Du vet du bor på Frogner, liksom ...

Og et par og tjue meter unna det igjen, så vi ungdommens opprør mot foreldregenerasjonen helt tydelig:



Men det blir ikke helt schwung over det hele når resten av tavlen inneholder informasjon fra Uranienborg menighet.

*

Selv om min mann insisterer på at han er anarkist, ville vi begge ligget tynt an hvis de røde virkelig grep til våpen, så vi kikket oss diskret rundt før vi gikk videre. Det virket trygt. Den skumleste personen i nærheten var min mann, og han har jeg hamlet opp med i 16 år i dag, og dessuten er han bare farlig for slemminger.

*

Vi endte opp på The Thief. Stordalens kunsthotell på Tjuvholmen. Der kombinerte jeg jobbing med spising, og synes jeg kom godt fra begge deler.

Det var kunst over alt, og det første som møtte oss, var et bilde av en glitrende hodeskalle i 3D.

Snakk om å gli inn i miljøet! Jeg hadde jo bryllupsdagsgaven min rundt halsen:



Jeg kunne føle en helt spesiell mental forbindelse, men så begynte jeg å tenke over om det var mulig at to hodeskaller kunne ha mental forbindelse, og da merket jeg at det jeg kjente antakelig bare var en kald trekk. Det var faktisk litt creepy.

Maten var god, servicen om mulig enda bedre, og den nye alpakka-kåpen min som jeg ikke vil miste, ble hengt inn i et artig, lite skap like ved bordet vårt, så jeg har ikke noe problem med å gi hele opplevelsen terningkast 6.

*

Det var til og med kunst i heisen:



Og jammen ble det ikke et litt utilsiktet selfie der også.

Kunsten utenfor var enkel å tolke. Dette må jo være tyven. Som ber om unnskyldning:



Jeg vet ikke hva han har stjålet, men siden romprisen er cirka 3000 kroner pr natt, ser jeg ikke bort fra at det er Stordalen selv som ligger der.

Ha en fortsatt god romjul!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar