Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

torsdag 18. oktober 2012

Det motsatte av kaffe

Jeg er visstnok det motsatte av en kopp kaffe fra Sør-Amerika. Det har ikke noe med at jeg ikke drikker kaffe å gjøre - det handler om hvordan kaffeautomaten på kontoret beskriver de ulike kaffetypene.

Anti-Birgitte

Det er heller ikke jeg som mener at jeg er motsatsen til brunt skvip, det er min nærmeste - geografisk, altså - kollega.

"Med ett forstod jeg hvorfor jeg liker FDs kaffe så godt. Den er det motsatte av Birgitte," skrev han på Facebook. Han er et sjarmtroll. Det synes i alle fall sikkert moren hans.

Men i motsetning til hva han kanskje hadde håpet, ble jeg veldig glad. Jeg vil absolutt ikke være rund, myk og passe syrlig. Jeg vil være et kantete, beinhardt hespetre som kan be deg dra til helvete slik at du gleder deg til å dra. 

Når det gjelder aroma, ser jeg helst at han holder seg unna å mene noe som helst om det, men det kan godt henge igjen en svak parfymeduft i et rom jeg forlater.

Til det gjelder det siste: "alround", har jeg to kommentarer. Den første er at det vel er en skrivefeil ("allround") og den andre er at jeg er ansatt som spesialrådgiver, og da kan vel ingen forvente at jeg skal oppføre meg som en dyslektisk potet. Midt i blinken der også, altså.

Kort sagt; det er det peneste noen har sagt til meg på mange dager, men i kveld kommer min mann tilbake fra en tredagers reise, og hvis ikke han greier å toppe dette, får han en dyr jul.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar