Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

onsdag 10. april 2013

Steinbukken Kim

Jeg er litt bekymret for tiden. Verdens største baby, Kim Jong Un, har kommet i trassalderen, og alle vet at det å få en lekebil dæljet i hodet kan være vondt nok. Kim Jong Un har dessverre en lekekasse med ting det er mye vondere å få i hodet.

Kim Jong Un er født i Steinbukkens tegn. Det sies at han er født 8. januar i 1984, men han kan være født i 1982 eller 1983 også. Kildene er uenige på det punktet. Jeg skal vedde på at han har jugd på seg et par år for å komme inn på de kule utestedene da han studerte i utlandet.

Da jeg googlet "steinbukk" fant jeg denne. Med litt velvilje kan den likne litt på Kim.


Jeg ble ikke mindre bekymret av å lese KKs store vårhoroskop for Steinbukken:

"Uansett om det er på jobben, eller hvor du er i det daglige, så har du veldig gode forutsetninger for at ting vil gå slik du vil. (...) Ny teknologi gir nye og morsomme inspirasjoner."

Det der med nye og morsomme inspirasjoner skremte nesten livet av meg. For jeg tror verdens største baby synes atomvåpenteknologi er kjempegøy.

*

Jeg fant litt trøst i teksten under økonomi:
"Nye muligheter åpnes for deg. I forbindelse med nye kolleger eller samarbeidspartnere vil du oppleve at du lærer mye og vokser som menneske."

Jeg håper bare inderlig ikke at han vokser mer i bredden, men at han blir voksen og forstår at han må mate folket sitt før han mater seg selv. Hvis han blir feitere nå, kommer nemlig hodefettet hans til å svelge ørene, og da er det for sent å høre på fornuft.

Kim: Hvis du fremdeles har åpne øreganger; En samarbeidspartner kan for eksempel være FN.

Den siste setningen under økonomi er "Din økonomi forandres på en måte som vil overraske deg". Man trenger ikke være klarsynt for å forstå at det er overhengende sannsynlig at han ikke blir gledelig overrasket.

*

Du finner ikke et horoskop i KK som ikke omtaler kjærlighet. For Kim Jung Uns del vil han oppleve romantikk 13. april og 5. mai (dette vil jeg helst ikke vite mer om) og han vil ha en uimotståelig tiltrekningskraft 12. juni.

Hvis han ikke tar til vettet, rekker de små armene sine over hodet og sier "Sorry, guys - jeg har driti meg ut, men jeg ville så fryktelig gjerne se tøff ut" i stedet for å bruke raketter som en full mann på nyttårsaften, tror jeg han kommer til å trekke til seg mer ubehag enn unge, pene damer.

*

KKs horoskop gir sine lesere et motto for våren. Kim Jung Un må belage seg på å være "klar for store endringer". Det tror jeg på.



Derfor velger jeg også å ha tillit til mitt eget vårmotto: Forny deg selv.

Man må aldri trosse universet. Man kan imidlertid tolke signalene, og i mitt hode har jeg fått beskjed om å fornye garderoben min.

Lørdag er jeg i Santiago. Chile, som erklærte uavhengighet fra Spania 12. februar og dermed er Vannmann, skal i følge horoskopet "oppleve en fin tid for eventuelle kjøp eller salg". Vi kan glede oss begge to.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar