Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

fredag 4. april 2014

38,9 i øret

Pussig at "hot" er et synonym for å være lekker. Jeg har sjelden vært mindre lekker enn i dag. Med mindre du synes røde, mysende øyne, hakkende tenner, bustete hår, joggebukse og snufsing er toppen av sexy.

I så fall vil jeg ikke vite det.

*

Da min yngste sønn kom hjem fra skolen, pep jeg: "Jeg må ha is! Jeg må ha is NÅ!".

Han er en smart unge. Han vet at jeg må være i dyp narkose hvis jeg ikke skal fortsette å mase om is til jeg får viljen min. Ingen orker å høre på det i lengden.



Etter å ha inntatt en hel boks med is på rent trass (jeg måtte bruke varmeflaske og ullteppe for ikke å fryse ihjel) var jeg så kvalm at jeg vurderte å legge meg til på badet.

Da kom den febersyke hjernen min på at jeg hadde bedt min mann kjøpe uanstendige mengder snop på vei hjem fra jobben. Jeg gulpet bare ved tanken på mer søtt.

*

For å få sympati, og dermed større gjennomslag for mitt budskap, tok jeg temperaturen i øret og sendte ham bildet i en sms.



Dessverre ble teksten "Jeg er faktisk kjempesyk!" endret av stavekontrollen, og kjempesyk ble til kjempesuksess.

En svak overdrivelse, vil noen si.

*

Dessverre ble også meldingene mine sendt i feil rekkefølge, og slik kom de frem til mottaker:


Og da ble han så bekymret for min mentale helse at han ikke fikk med seg det viktigste. (Det med at han ikke skulle kjøpe snop.)

I handleposene han kom hjem med fant jeg krem, mandler, is, blåbær, bringebær, krem og sjokoladesaus. I tillegg til to poser med marengs.

Siden jeg bare trenger én pose marengs til kveldens dessert, er jeg i ferd med å spise opp den ene nå.

God helg! Husk at man ikke legger på seg av ting som egentlig er kakepynt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar