Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

lørdag 5. april 2014

Med hjerte i trynet

Samsaya er kveldens hovedperson i Hver gang vi møtes. Det vet jeg, for da vi satte oss ned for å spise, slo vi på TV'n og TV'n sto på TV2. Jeg rakk å se Elg synge en av Samsayas sanger før det var reklame og deretter nyheter. Innen det skjedde, hadde jeg for lengst spist opp maten min.

Jeg spiser fort. Jeg har aldri forstått hvorfor man skal sitte til bords i evigheter. I alle fall så lenge det bare er reklame på tv.

*

Samsaya stilte med et hjerte rundt øyet. Det er ganske fint, synes jeg. Litt sånn "jeg liker hjerter, så hvorfor skal jeg ikke ha et midt i trynet?".

Tøff dame. Ikke hennes skyld at hun er uskarp (foto: SJ Frisch)

Hun gjør som hun vil. Det er bra. Første gang jeg så det, ble jeg litt opprørt på hennes vegne, for jeg var sikker på at hun hadde prøvd å sminke bort en blåveis.

Men den dama lar seg nok ikke plukke på nesen. Hvis hun hadde fått en blåveis, hadde den som slo ikke vært i stand til å si unnskyld om han aldri så mye angret. Det er jeg helt sikker på.

*

Elg sa at han aldri hadde møtt et så sympatisk råskinn. Det var kult.

- Tror du noen synes at jeg er et sympatisk råskinn? spurte jeg min mann.

Han brukte en stund på å svare. Han hadde ikke mat i munnen, så det var ingen grunn til å drøye.

- Råskinn, i alle fall, sa han.

- Hva? spurte jeg. - Er jeg ikke sympatisk? Så hva sier folk om meg da?

Etter en stund sto vi igjen med "snobbete", "overlegen" og "irriterende".

Jeg mener at jeg er generøs også. Han skal i alle fall få låne sminken min hvis han vil tegne et hjerte over øyet sitt.

Husk at du aldri må slå. I alle fall ikke noen som er mindre enn deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar