Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

tirsdag 8. april 2014

Tenk på noe annet

"Hva tenker du på?" spør Facebook hver gang jeg logger meg på. Og det skjer nokså ofte. I dag har jeg lyst til å skrive "Krem! Jeg tenker på krem! Jeg vil ha krem! Med sjokoladesaus! Masse krem!"

Men jeg vil jo ikke fremstå helt ensporet heller, så i dag la jeg ut en link til Finnmark Dagblad der en dame påstår at hun fikk beskjed av Michael Jackson om å føre hans budskap videre.

Utrolig nok sa han dette til henne den natten han døde og utrolig nok var hun ikke engang en fan. Det er så rart at det kan få hvem som helst til å lure på sin egen mentale helse. Og pressens ivaretakelse av Vær varsom-plakaten.

Noen mener at jeg også burde vært beskyttet mot meg selv, men den diskusjonen er jeg innhabil i, så den får dere ta opp med min mann. Eller vent! Etter at han la ned forbud mot at jeg skulle publisere nye bilder av ham på bloggen min, er han også innhabil.

(Her sto det et bilde, men det måtte jeg ta bort)



En mental øvelse for vri oppmerksomheten bort fra (for eksempel) krem, er assosiasjon. Det pleier i alle fall å virke. Hvis jeg har fått helt los på en kjole jeg vet at jeg ikke trenger, hjelper det å tenke på ting jeg forbinder med å kjøpe en kjole.

Veldig snart kommer jeg til stikkordet "kredittkort" og derfra er ikke veien lang til "ektefelle", og da er som regel ikke kjolen verdt det uttrykket han får i ansiktet når han åpner konvolutten fra AmEx. Han blir aldri sint, han blir bare veldig, veldig skuffet.

Jeg prøvde å assosiere meg bort fra krem:

Krem - godt - kalorier - fett - feit - stygg - selvbilde - barndom - oppmuntring - pappa - Herp Alpert - krem.

Faen.


2 kommentarer:

  1. På en skala fra 1-10, hvor redd er du for å utvikle melkeallergi eller laktoseintoleranse? For jeg går ut i fra at du er klar over at soyamelk aldri kan erstatte kumelk!

    SvarSlett
  2. Ikke i det hele tatt! Dessuten liker jeg soyamelk :-)

    SvarSlett