Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

onsdag 16. april 2014

True colours

Facebook er en tidstyv av dimensjoner, og jeg er en lettlurt dust. Eller nei. Det finnes mange der ute som bruker mer tid på rarere applikasjoner enn jeg gjør, men når jeg først finner en side eller en quiz som er morsom, gir jeg meg ikke.

I går kom jeg over en helt autentisk metode som helt på ordentlig finner ut den helt sanne fargen på auraen din.

Hvis jeg høres litt fleipete ut nå, så er det bare delvis riktig. Jeg kan jo selv se at ulike mennesker utstråler ulike ... stråler. Men jeg er redd jeg er en smule fargeblind.

Skilt ved fødselen: Ungen til Barbapappa og Barbamamma ...

... og mitt astrallegeme. Eller omvendt.

Heldigvis for meg, vet jeg nå at min egen aura er blå. Uheldigvis representerer en blå aura ikke akkurat min personlighet. I alle fall ikke den jeg helst vil ha:
Your aura is blue. You are sensitive and intuitive, sometimes sensing big events before they happen. Peaceful situations and settings make you happiest, and you often avoid confrontation just to keep things copacetic. You are a master of taking the high road. People with blue auras tend to be spiritual, calm, and generous.

Nu vel.

"Velg deg et sted der du er lykkelig", sto det, og her er valgene:



Det neste den digitale spåkonenville vite, var hvem jeg helst ville være sammen med:



Og så: Hva ser du helst at dagen din inneholder?



Næring var neste valg:



Favorittaktivitet:



Lesestoff:



Transport:



Musikk (eller lyd):



Og til slutt "Hvem vil du helst møte" (her var det en del folk jeg ikke visste hvem var):


Så hva valgte jeg?

1 Jeg valgte sengen som det stedet der jeg er mest lykkelig. Jeg legger meg med et smil om munnen og står opp med et sinnsykt glis som kan tolkes til ren lykke, men som egentlig bare tyder på et forvirret sinn. 

2 og 3 Jeg valgte både min mann og «lots of members of the opposite sex» som det beste selskapet (Man må jo ha en plan B, og resultatet gikk ut på det samme. Jeg understreker at min mann var plan A.) og jeg valgte «going to class» som det beste jeg kunne tenke meg å gjøre en hvilken som helst dag. Det var det nærmeste jeg kom til «going to work». 

4 og 5 Det beste jeg vet er å lære noe nytt og å spise havregrøt, så jeg innser at jeg skal være utrolig takknemlig for at jeg har en mann som er villig til å være sammen med meg.

6 Det siste jeg leste var en nettavis. Selvsagt. Jeg satt jo på Facebook da jeg fant dette røret.

7 I motsetning til hva mange skulle tro, ville jeg valgt å gå hvis jeg kunne velge transportmiddel. Det forutsetter at været er fint, at jeg har gode sko (hahahahaha), og at jeg er i Paris, Roma, NY eller London, men undersøkelsen sa ikke noe om at jeg ikke skulle være der, så jeg tok meg den friheten. 

8 Musikkvalget mitt var total stillhet.

9 Siden jeg ikke visste hvem de fleste var og siden jeg ikke er så glad i kjendiser og spøkelser, valgte jeg hjertet. Det er alltid greit å ha et ekstra hjerte.

Hvordan jeg ble spirituell, rolig og generøs av det, må universet uttale seg om.

*

Var jeg fornøyd? Nei. Hadde jeg tid nok til å ta testen en gang til? Ja. Minst én gang til.

Jeg slo meg helt løs: den ene gangen leste jeg smusslitteratur, festet hele natten med villt fremmede mennesker og hørte på new age-musikk. Den andre gangen lot jeg som om jeg var en familieorientert omelettspisende, fjellvandrer med en pennevenn og forkjærlighet for kollektivtransport, gjør-det-selv-bøker og sopranomusikk.

Auraen ble blodrød begge gangene:
Your aura is red. You thrive in exciting situations and are quick to fall in love and lust. Spontaneous, passionate, and energetic, you tend to follow your heart, even when it leads you to the wildest, untamed places. Though you occasionally act immature, you only mean to make yourself and others happy.
Hm.

Jeg prøvde å sette meg inn i tankene til en nonne. Eller «hva ville Jesus ha gjort»: Jeg sang salmer, inspirerte andre, leste i bibelen og levde asketisk. 

Auraen ble like forbanna rød. Jeg så ikke sammenhengen. Jeg begynte å tvile på hele greia. Om jeg ikke hadde gjort det før.

*

Jeg bestemte meg for å ta den helt ut. Jeg valgte romskip og pannekaker, sa at jeg gjerne ville møte en gammel fyr jeg ikke vet hvem er, men som så skikkelig creepy ut og påsto at jeg var veldig opptatt av slektsgransking.

Auraen min ble oransje, og visstnok passet jeg utmerket til å passe barn. 
Your aura is orange. With your love of joking and playing around, you’ll make a great parent or babysitter. Younger relatives look up to you because you’re fun and outgoing. Friends love to laugh with you. Spirits with orange auras are always up for adventure, especially if it’s outdoors.
Jeg passer ikke til å passe barn, og hvis jeg virkelig hadde hatt en forkjærlighet for romskip i stedet for biler og pannekaker til frokost, så hold ungene unna meg.

*

Jeg prøvde å sette meg inn i hodet til mine mest fornuftige og kloke venninner. Jeg valgte å være et rolig sted sammen med min mann, en kopp te og en bok, og når det kom til musikk var jeg fleksibel. Jeg tok meg gjerne en bagle med laks, kjørte en fornuftig bil og likte naturen. 
Your aura is yellow. You can always be counted on for optimism and encouragement, and you have a knack for saying just the right words at the right time. Those with yellow auras tend to have great health, probably in part due to their pleasant disposition. Though you occasionally over-analyze situations, you only mean to make yourself and others as happy as possible.
Om ikke gult er kult, så er det i alle fall innmari fornuftig. Jeg kunne godt vært gul.

*

Hvis du gjerne vil ha en prat med Obama, liker å lese oppskrifter mens du sykler i naturen og drikker vann på vei til et bål der du og vennen din kan sitte og drikke vin mens dere snakker om intelligente ting, har du en sølvaura. 

Du er – etter hva jeg kan forstå – på toppen av næringskjeden – og gratulerer med det: 
Your aura is silver. A silver aura shows that a soul contains much experience and knowledge. You’ve probably been called an old soul. Because you’re good at nurturing and encouraging others, friends come to you when they need advice. Although you tend to serve as a mentor or guide in relationships, you are especially receptive to new ideas and unheard-of possibilities.
*
Etter LANG tids testing, fant jeg formelen til den ultimate surpompen: Den som spiser snop i sengen, ser på meningsløse talkshows til langt ut på formiddagen og kjører truck mens countrymusikken står på full guffe. 

Han som helst ikke vil være sammen med noen, men som likevel (eller selvsagt) nileser eksens facebookside oftere enn han sjekker sin egen. 

Hans aura er svartere enn møkka under neglene hans. Fysjom. Men det er håp. Visstnok:
Your aura is black, which means you’re probably going through something difficult. When an aura is black, it pulls in light, but does not emit it. You have other colors in your aura, but their brightness is currently dulled by your negative feelings. A black aura is temporary. Once you get through this tough time, your true color will return.
Yeah. Right.

Det er bare sånt de skriver for å være snille. Glem det, din taper. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar