Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

mandag 22. juni 2015

- Var det meg du falt for?

- Hvorfor er det så flaut å falle, egentlig, spurte en jeg snakket med. - Alle gjør jo det.

Jeg sa at jeg ikke synes det var så flaut, men så minnet kneet mitt meg på at jeg kanskje burde føle meg litt flau.

*

På to dager har jeg hatt to spektakulære fall. Begge mens jeg var på jobben.

Det ene fallet kan jeg ikke forklare. Jeg hadde ikke engang så veldig høye sko, men jeg har en vag formening om at jeg ble spent ben for. Av en stol.

*

Det andre har nok en sammenheng med skotøyet.

Jeg har et par sorte sko jeg fikk for evigheter siden. De var, etter den tidens standard, kjempedyre, og de er, etter dagens standard, fremdeles flotte. Den 10 centimeter høye hælen er firkantet og står på skrå - noe som førte til at jeg måtte ha tre timer hos kiropraktor før jeg klarte å gå på dem uten å spenne hver muskel i kroppen.

Det som skjedde da jeg falt sist gang, var sannsynligvis at den skråstilte hælen traff dørstokken litt forkjært da jeg skulle gå ut av kontoret. Siden jeg jobber med en overvekt av mannlige offiserer, var det naturligvis en av dem som holdt døren oppe for meg, men i dette tilfellet var det bare en ytterligere forsterkning av fallet.

Uten en dør å treffe, kunne jeg seile (relativt sett) ganske langt på knærne bortover gangen. I den trangeste kjolen jeg har.

*

Den gangen er normalt tom for folk, men da jeg tittet rundt meg, så jeg minst fem mannfolk som lurte på hva de skulle gjøre.

En av dem sa "Var det meg du alt for?" men det kunne jeg avkrefte. Om noen falt jeg for Karl Lagerfeld som har designet skoene.

*

Så nå har jeg to skrubbsår. Ett på hvert kne.

Men det er helt greit, for jeg har glitterplaster. Det er store jenters versjon av Hello Kitty-plaster. Og nest etter å blåse på, er kule plaster det som hjelper aller best.


9 kommentarer:

  1. Au!!
    Jeg går som regel bare med flipfloper. Men de har resultert i en knekt tå for noe år siden (å milde himmel, det er vondt det!!). Nå synes jeg så godt på jobb og så måtte jeg ha noen høye sko til en maxikjole... da ble det platå-flipflopper. Og en liten bulk i asfalten og jeg ramlet ned fra den ene skoen. Vrikket nedover, liksom. Min mann kommenterte at det var buffalosko-skade. Noe jeg aldri har hatt på bena, men jeg ser hva han mener.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg som ikke drikker... det var kjørekveld - helt sant. De rosa boblene var solo rabarbrabrus. Altså!

      Slett
  2. Det er dama si det som ikke bare lir for skjønnheten, men også faller for den....

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg tolket det der som kred 😄😄

      Slett
  3. Hvis du ikke har skrevet bok, så vet ikke jeg hvorfor, for det burde du absolutt og jeg skulle lest den!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Jeg er nok ikke helt klar for en bok 😄 men hvis jeg får en ide som handler om noe annet enn meg, skal jeg kanskje sette av en ferie eller fem.

      Slett
  4. Men auda!! Må holde deg på bena ....

    Ellers har jeg også falt for en offiser altså, lett å snuble litt i nærheten av sånne. Holdt på å snuble veldig på Barbara et år, gå på trynet i lang gallakjole er ikke så stas men det gikk heldigvis bra. Og sånne blingplastre er kule, litt rare i konsistensen men alt tilgis så lenge det blinger skikkelig. God bedring :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ooooo. Dumt å snuble på St. Barbara 😄 Særlig hvis det er tidlig på kvelden.

      (Nå går jeg med bling-bling-plasteret for å få oppmerksomhet 😄😄😄)

      Slett