Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

onsdag 29. august 2012

Sov godt!

"Jeg tror jeg legger meg," sa jeg. "Det var jo veldig tidlig," sa han som har mast på at jeg må sove mer så lenge jeg har kjent ham. "Men hvis du er stuptrøtt, er det jo lurt å legge seg." "Jeg er faktisk ikke så trøtt, jeg er bare lei av å være våken," sa jeg.

"Det er noe av det tristeste jeg har hørt," sa min sønn og gransket meg for å finne ut om jeg hadde planlagt å hoppe fra verandaen. Men det er da virkelig ikke så trist. Alle dager kan ikke være like forbanna morsomme.

Når krimmen jeg holder på med likner litt for mye på virkeligheten til at jeg orker å lese den, og når de to onsdagsseriene jeg følger med på tas opp slik at jeg kan trene til dem i morgen, ser jeg ingen grunn til å være våken. Dessuten er jo klokken godt over halv ti. Om kvelden.

Han som normalt maser om at jeg skal legge meg, sitter og sier "fuck" mens han betaler regninger, så der er det ikke stort å hente. "Fuck" refererer seg normalt til ustabil nettbank og noen ganger til en og annen litt overraskende AmEx-regning. Jeg har forresten planlagt å kaste den neste som kommer, men da blir jeg vel tvangspåmeldt Luksusfellen.



Nei, noen ganger er det best å bare lukke øynene og la sovetoget komme.

Men først må jeg sjekke Twitter og Facebook for å finne ut om jeg var alene om å synes at det nye programmet til Raske menn var dødskjedelig og platt. Så skal jeg henge opp klær. Og nå pep oppvaskmaskinen, og det er alltid fint å starte en ny dag med tom oppvaskmaskin og ren kjøkkenbenk.

Nå kom det et "FUCK!" fra tellesentralen igjen. Etterfulgt av et "HELVETE!". Like greit å ta oppvaskmaskinen i morgen.

Sov godt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar