Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

mandag 27. april 2015

Kvakk, kvakk!

Forhåpentligvis er dette den siste dagen der jeg ser ut som en and etter diverse injeksjoner hos hudpleieren før helgen. I tilfellet det skulle være slik at jeg ser mer normal ut i morgen, sørget jeg for å få tatt tidenes duckface-bilde i dag.

For sikkerhets skyld la jeg det ut som profilbilde på Facebook:

I et annet univers - for eksempel i Hollywood - hadde dette blitt ansett som lekkert. Tror jeg.

Jeg synes det var omtrent like morsomt som dette:


Det synes ikke familien min:

Reaksjonen fra min eldste sønn. Min yngste har slettet meg som venn for lenge siden.

Kollegene mine kvekket og danset fugledansen så fort de så meg, og til slutt ringte jeg min mann for å få trøst.

- Magnus vil ikke være venn med meg på Facebook hvis jeg ikke bytter profilbildet mitt, klaget jeg.
- Det skjønner jeg godt, sa han.

Jeg spurte ikke om vi fremdeles var venner. Man skal ikke spørre om ting man ikke vil vite svaret på.

- Så du har sett det? spurte jeg.
- Ja, det var triste greier, sa han. Min støtte i gode og onde dager.

Jeg fikk ikke trøst før jeg kom hjem. Bikkja elsker meg som jeg til en hver tid er. Pussig nok har han virket han ekstra interessert i meg siden jeg kom hjem fra hudpleieren sist.

Godt han ikke er en fuglehund.

"Smil, jeg tar bilde av oss!"
"Næh. Kan'ke smile når jeg er sulten. Lurer på om jeg skal ha andebryst eller andelår?"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar