Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

fredag 27. juli 2012

Hallo? Noen hjemme?

Mobilen min ringte, og jeg kjente ikke nummeret. Spennende. Det kunne jo være hvem som helst! Norsk tipping, noen som ville informere meg om at en jeg aldri har hørt om er død, men at jeg likevel var enearving til et gods og en enorm formue eller noen som ville selge meg noe.

Det var det siste. Det var mine venner i Canal Digital.

- Hei, det er Birgitte Frisch.
- Er det Birgitte Frisch?
- Ja.


Som sagt.

- Jeg gjør oppmerksom på at samtalen blir tatt opp.
- Ja, vel?


Er det Datatilsynet, tro? Politiet?

- Jeg ringer fra Canal Digital. 
- Aha!
- Ja, du er jo en av våre beste kabel-kunder.


Strengt tatt er jeg vel en enda bedre parabol-kunde, men det hadde hun sikkert ikke oversikt over. Jeg bestemte meg for ikke å si noen ting med mindre det kom et direkte spørsmål.  

- Ja, for du har jo kjøpt den nye HD-PVR-dekoderen.

Siden heller ikke det ikke var et spørsmål, forholdt jeg meg i ro. 

- Ja, og da har du jo GO-tjenesten. 
... 

- Ja, er du fornøyd med den?
- Stort sett.
- Ja, har du leid noen filmer derfra?
- Ja.
- Vi har et veldig godt tilbud til våre gode kabelkunder ... 
... 

- Det er tjenesten Play. 
... 

- Ja, har du hørt om tjenesten Play?
- Nei.
- Denne tjenesten gir deg mulighet til å se hva du vil når du vil.


Høyst tvilsomt, tenkte jeg. 

- Ja, er du interessert i dette? 
- Hva er forskjellen på Play og GO?
- Play gir deg mulighet til å se hva du vil når du vil. Filmer og serier og ...


Skyt meg. 

- Ja, forsto du det? 
- Nei, ikke helt, jeg trodde hele ideen med filmleietjenesten GO var at jeg fikk muligheten til å se filmer når jeg ville?
- Ja, men vi har syv filmkanaler, og de som betaler for disse syv filmkanalene får Play inkludert i prisen. Vil du ha dette?


Dette må være tidenes dårligste innsalg. 

- Så det du selger er først og fremst filmkanaler?
- Play-tjenesten gir deg mulighet til å se filmer når du vil.
 
... 

- Ja, er du interessert?
- Hvor mye koster dette?
- Vi vil gjerne vise at vi setter pris på våre gode kanalkunder og har bestemt oss for å gi de fire første måneden gratis.


Jeg ble nødt til å bryte prinsippet mitt: 

- Og etter det?
- Da koster det 219 kroner måneden.
- Nei, takk. Jeg er ikke interessert.
- Sier du det fordi du ikke tror du får bruk for det?
- Ja, hvis jeg vil se på TV, tror jeg at jeg har nok å velge i allerede.
- Ja, men tenk når det blir vinter og kaldt!

...??? 

- Tror du ikke at du vil ha bruk for Play da?
- Nei, det får jeg da inderlig ikke håpe.
- Ok. Så du vil ikke ha Play.
- Nei, det stemmer.
- Greit. Da får du ha en fin sommer, da.
- Takk det samme.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar