Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

tirsdag 30. september 2014

Suging i dusjen

Jeg sto i dusjen. Jeg hadde dårlig tid. Normalt får jeg gode ideer i dusjen, men det forutsetter god tid. Nå har sameiet varslet at det skal bli vannmålere på hver leilighet, og da blir det vel uansett kortere dusjer og færre gode ideer, men den tid den sorg. Poenget denne morgenen var at jeg hadde dårlig tid, og med dårlig tid kommer ikke bare manglende ideer, da kommer også tabbene.

Mer om det senere.

Det slo meg etter denne dagen at det en kvinne kanskje har aller mest nytte av i situasjoner med dårlig tid, er suging. Suging er så utrolig praktisk. Suging kan redde forhold, faktisk. Kanskje kunne skilsmissestatistikken gått ned hvis kvinner hadde lært seg å suge mer. Og menn, for all del. La oss favne alle lyster og interesser her.

*

Tilbake til dusjen. Jeg skrubber ansiktet hver dag. Min usannsynlig dyre skrubbekrem voktes som rødt gull, og nåde den som rører min tube med skjønnhetsmagi. Sist jeg var hos frisøren ble jeg prakket på en balsam som også kommer i en tube, og ulogisk nok er balsamen i en mindre tube enn skrubbekremen (man bruker mer balsam enn skrubbekrem per gang - derav den manglende logikken).



Nesten hver dag vasker jeg håret. Da kniper jeg øynene hardt sammen, for hvis det er én ting jeg hater mer enn å få vann i øyene, er det å få såpe i øynene. Det har skjedd tre ganger i mitt liv, og to av dem var da jeg fremdeles ikke var gammel nok til å vaske håret mitt selv. Den tredje gangen gikk jeg rødøyd en hel dag. Jepp. Øynene mine er et speilbilde av sjelen. Vi er omtrent like skjøre.

*

Denne dagen var det hårvask, og jeg ødelegger vel ikke spenningen hvis jeg allerede nå røper at jeg tok feil tube da jeg skulle løse ut flokene i det tynne, bustete håret mitt. Ut av en mikrosprekk i det øyet jeg ikke har - 9,75 på, så jeg en finkornet masse som rundt regnet kostet 95 kroner og som helt sikkert ville virket kontraproduktivt på lokkene mine.

"Sug, Birgitte, sug!" tenkte jeg i panikk. Som tenkt så gjort.

Jeg dunket skrubbekremtuben myndig to ganger i låret slik at all massen havnet i bunnen av tuben, klemte den sammen for å få undertrykk og førte tuten forsiktig ned mot guggen jeg hadde i hånden. Deretter slapp jeg taket slik at tuben sugde i seg omtrent alt det jeg ved en feiltakelse hadde sprøytet ut. Også gjentok jeg operasjonen.

Perfeksjon.

*

Plan B hadde naturligvis vært å skylde på min mann som hadde dusjet før meg. Han hadde (ville jeg påstått) med vilje plassert tubene slik at jeg skulle forveksle dem. Men slik situasjonen løste seg, slapp jeg det.

Suging, mine damer - og herrer. Øv hjemme.

2 kommentarer:

  1. he he der har vi vel alle vært tror jeg ...

    men jeg er fortsatt på jakt etter den perfekte skrubben, deler du navn ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Prøv Priori eller Carita. Du får begge hos Oslo Hudpleie og Beths Beauty.

      Slett