Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

mandag 7. juli 2014

Fotomodell med pels

Jeg har fått fotoapparat. Det er antakelig fordi jeg har kommet gråtende hjem fra jobben annenhver dag etter mobbingen jeg har vært utsatt for når jeg for ørtende gang ikke har greid å ta et bilde av en som står på en talerstol og holder en tale eller en som står og hilser på en annen (se nederst i innlegget).

Det er ikke så lett som man skulle tro, argumenterer jeg og får bare hånlatter tilbake. Jeg er avdelingens hakkekylling. Stakkars meg.

*

Men nå mener noen altså at det skal bli en slutt på moroa på min bekostning. Det kan hende noen er litt optimistiske der.

I dag har jeg lest bruksanvisningen på mitt nye Panasonic Lumix GM. Etterpå måtte jeg hvile litt. Så forbannet jeg mangelen på fotomodeller i min nærhet. Ikke bare var jeg hjemme alene, men det var også knyttet betingelser til gaven: jeg får ikke lov til å ta bilde av giveren.

*

Derfor måtte jeg bruke bikkja. Han var bare delvis glad for det:

- Whiskey? Kan du stå stille? Jeg skal ta bilder av deg.

Voffor det?
 - Fordi jeg må trene meg på å ta bilder.

What's in it for me, lissom?
 - Du får en fornøyd Birgitte ..?

Jeg smiler. Ser du det?
 - Nei. Ikke egentlig.
Jeg er leiiiiiiiiii!
 - Jeg har tatt FIRE bilder! Du kan ikke være lei enda!

Jeg er lei meg. 

Se så lei meg jeg kan være.
 - Din dust.
Hvis du kaller meg dust, gidder jeg ikke se i kameraet engang.
 - Hvis du ser i kameraet, skal du få noe godt.

Hæ? Hva da?
 - Noe du liker.
Noe som begynner på "t"?
 - Vet ikke? Kan du stave?

Ja. "Teit" begynner på t, og du er skikkelig teit.
- Unnskyld. Jeg mente "tyggepinne". Er vi venner igjen?

Hvis jeg får en tyggepinne.
- Da må du sitte pent.

Ikke no' problem!
- Også må du ligge ... og rulle!

Drit og dra, kjerring!


*

PS Selv om bildene over har forbedringspotensial, er de betydelig bedre enn det jeg kom hjem med da jeg hadde vært i Sverige og tatt bilde av svensk og daværende norsk forsvarsminister:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar