Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

onsdag 16. juli 2014

Skumhumor

Siden hårsjampoen og balsamen som sto i dusjen var fra 2012, investerte jeg i hårprodukter i går. Sjampo, balsam og en slags skumgreie som skulle gi volum. Sånt holder sjelden hva det lover, men jeg er alltid villig til å gi det en sjanse.

- Vi er på hytta, forklarte jeg frisøren som skulle veilede meg i produktjungelen. - Så jeg vil gjerne ha en balsam eller hårkur jeg ikke trenger å skylle ut.

Hun forsto umiddelbart at jeg tenkte på mangel på varmtvann.

- Jeg har det samme problemet, sa hun. - Vi har bare en 25-literstank på hytta vår.

Jeg holdt kjeft med at vi har en på 200 liter, og at vi bare er tre som deler på den. Jeg nikket intenst. Hun virket bekymret for nakkeslengfaren. Det var jeg også. Jeg nikket litt mindre, men mumlet at det ikke var så nøye med det der ikke-skylle-ut-greiene.

- Ja, ja, du kan jo skylle i kaldt vann, sa hun.

"Ikke faen," tenkte jeg.

Da jeg betalte ønsket hun meg fortsatt god ferie, og jeg sa takk i like måte. Som om hun var på ferie, liksom.

I dag var det hårvask og volumskum. Jøss og kors, som det ble volum!

Skal det se sånn ut?

Bedre fra siden, kanskje?

Hva om jeg tar haken opp?

Den andre haken også?

Duckface?

DUCKFACE? Nei?

Anstrengt smil?

Herrejemini, så teit.

Jeg gir offisielt opp.

"Du må ha humor hvis du skal bruke produktene våre," sår det på flasken med hårskum. Men det holder ikke. Det er viktigere at de jeg møter har humor.



2 kommentarer:

  1. fine bilder, fin sveis, og som vanlig en deilig, selvironisk snert :)

    SvarSlett
  2. Hahaha! Du er så herlig - jeg digger bloggen din!

    SvarSlett