Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

søndag 14. april 2013

Det lille skovalget

Jeg har vært våken siden klokken 5. Eller 10 norsk tid. Frokostavtalen min er klokken 9, og det er fire timer til. Normalt hadde det vært en gavepakke å være så våken en søndag morgen, men treningstøyet ligger i en koffert som fremdeles er et annet sted på det Sør-Amerikanske kontinentet.

Jeg har ikke engang en ørliten utfordring når det gjelder dagens antrekk; det blir sort bukse og t-skjorte.


Siden jeg etter gårsdagens ilshopping har litt mer å velge i når det gjelder sko, går det med litt tid der, men det blir nok ikke disse:



Mine nye bikersko (?) er også strøket av listen:



så da står jeg igjen med disse:



Jeg har brukt litt tid på å analysere kjøpet av bikerskoene. For det første følte jeg meg nok litt (veldig) uflidd i går, og det går jo utover selvbildet. I ren desperasjon over manglende kroppsvask, vil jeg derfor anta at hodet mitt sa at "Nå kan du ta ut din indre rebell. Fuck verden. Fuck daglige dusjer. Kjøp sko som sier det samme."

Men - til tross for sitt brutale utseende - tror jeg ikke de passer et norsk vår-, høst- og vinterklima. Den øverste delen er i alle fall mykere enn skinnhanskene mine. (Som jeg før øvrig hadde i håndbagasjen. Jeg var forberedt på alt, nemlig. Untatt 30 plussgrader og koffertmisting. Vel. Jeg var vel strengt tatt ikke forberedt på annet enn en temperatur på under fem.)

Den andre grunnen jeg kan se, er at jeg ikke har slike sko fra før. Nå er ikke det et må-krav når det gjelder kjøp av sko - jeg kan godt kjøpe sko som til forveksling er like, men kjennere vil forstå meg på det punktet.

*

Jeg kunne tatt meg en lang dusj, for å slå ihjel tiden, men siden de to kranene bare gir valget mellom varmt og veldig varmt, blir dusjen grundig og rask.

Men nå kom jeg på at jeg har badekar! Og en bok!

Bruk dagen til å bli smartere, eller "Hasta la vista!" som de sier her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar