Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

torsdag 11. april 2013

Guddommelig slankekur

- Hallo, er du der, Gud?
- For et talentløst spørsmål!
- For et kultent svar!

- Ok, unnskyld; hva vil du?
- Jeg vil vinne i Lotto og bli supertynn selv om jeg spiser kokosboller hele dagen, men det hjelper vel ikke å spørre deg om sånt?
- Jo, det er klart! Jeg kan oppfylle alle dine ønsker.
- Ok, da vil jeg gjerne være tynn og rik. Kunne du effektuere dette allerede fra i dag?
- Nei.
- I morgen?
- Nei.
- Når da?
- Aldri. Jeg sa at jeg kunne gjøre det, ikke at jeg ville.

- Du! Har jeg ringt feil, eller? Er du sikker på at du er Gud?
- Jeppsi, peppsi!

- Det er UTROLIG teit å si "jeppsi, peppsi", bare så du vet det.
- Jeg kan si hva jeg vil, jeg er Gud.

- Du er virkelig barnslig i dag. Jeg gidder ikke snakke med deg, hvis du skal være sånn.
- Greit, jeg skal skjerpe meg. Hva ville du snakke om?

- Egentlig ville jeg bare snakke litt om hva som helst, jeg er sliten og trenger litt trøst. Også tenkte jeg at det hadde vært hyggelig å høre deg si ett eller annet med "mitt barn", for det synes jeg er så koselig å høre.
- Sist gang jeg kalte deg "mitt barn" skjelte du meg ut fordi jeg var nedlatende. Det frister ikke veldig å være hyggelig med deg.
- Prøv da.

- Ok, skal vi se ... hvorfor er du så trist og lei, mitt barn?
- Blæh! Du hadde rett. Ikke kall meg det igjen.
- Der ser du. Det er ikke tilfeldig at det er jeg som er Gud.

- Hvordan ble du det, forresten?
- Det var en konkurranse "Do you think you can be almighty?".
- Så det var dommere og greier?
- Nei, jeg var dommer.
- Men det var andre konkurrenter?
- Nei, selvsagt ikke.
- Du sa jo at det var en konkurranse!
- Ja, og jeg vant.

- Det er jo ingen konkurranse hvis du ikke har konkurrenter!
- Jo, på mitt nivå må det bli sånn.
- Hvorfor det?
- Fordi jeg er Gud, så klart! Har du flere dumme spørsmål?

- Ja, hvorfor snør det i Oslo i dag?
- Jeg er Gud, ikke statsmeteorolog.
- Så du styrer ikke været?
- Jo, men jeg detaljstyrer det ikke. Da ville jeg vært en dårlig leder.
- Har du noen du kan delegere sånt til da?
- Nei, det finnes ingen andre guder enn meg. Lærte du ingen ting i kristendomstimene, eller? Det er jo første bud!

- Du er litt inkonsekvent nå, Gud.
- Pass deg, ellers bryter du det andre budet også.
- Det med å ikke misbruke navnet ditt? Jeg må da kunne kalle deg inkonsekvent?
- Hadde du likt å blitt kalt inkonsekvent, kanskje?
- Nei, men så er jeg jo heller ikke det.
- Jo, det er du. Du vil både være tynn og spise kokosboller. Det er å være VELDIG inkonsekvent.

- Du spurte meg jo hva jeg ville!
- Ja, men du valgte selv å svare på den måten. Mitt barn.
- Ikke kall meg det. Jeg er voksen.

- Velvoksen, vil jeg til og med si.
- Hæ? Sier du at jeg er tjukk?
- God natt, mitt barn. Husk at den som sover, spiser ikke.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar