Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

torsdag 14. august 2014

Gode grøss

Tabloidene har skjønt det. De vet at jo grønnere gren vi sitter på, jo deiligere er det å kjenne grøssene fra dramatiserte historier om hvor farlig solen er, hvor sannsynlig det er at vondten du kjenner faktisk er kreft og ikke minst hvor skummel flåtten er.

Men i dag kom det en gladnyhet om flått. I alle fall trodde jeg det, inntil jeg leste saken.

Bildet er hentet fra VG som advarer mot kjempeflått

For i mitt hode var kjempeflått en god ting. Jo større, jo bedre, tenkte jeg. En flått på størrelse med en ku kan jo ikke akkurat snike seg innpå deg, eller hva? Men nei, da. Så heldige var vi ikke. Denne jævelen viser seg å være skikkelig skummel, og jeg ble litt sånn "greit, da var det slutt på å ligge å sole seg på gresset". Ingen skal si at jeg ikke er omstillingsvillig.

Men man skal fronte sine fobier, ikke sant, så jeg tok med bikkja på en tur. Slik kunne vi kombinere behovet for forfriskende sjøluft og jakt på kjempeflått.

Her bor den. Flåtten, altså.

Det vil si: Mitt oppdrag var å trekke frisk luft dypt ned i lungene. Bikkja skulle jakte flått.

Oppdrag utført! Her er'n! Ikke? Ok, greit.

Usikker på om den er her, men nå er den i alle fall druknet

Her lukter det flått, jeg mener godt ... nope, bare markerer litt just in case

Dø, din flått-jævel

Jeg skiter litt på den også, jeg


Sånn. Jeg har gjort mitt. Happy?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar