Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

onsdag 3. desember 2014

Derfor takker jeg nei til Victoria's Secret

Jeg har lest en artikkel om to vakre, unge, skraptynne jentunger som takket nei til å være modeller under gårsdagens moteshow der englene fra undertøysprodusenten Victoria' Secret gikk lettkledde på catwalken. Ja, de kalles engler de damene som viser frem undertøyet, derfor sprader de også rundt med vinger.

Det er ikke aktuelt for meg å gå med fjær på ryggen

Hvis noen er interesserte: Jeg hadde også sagt nei hvis noen hadde spurt meg.

I tilfellet de ikke hadde nøyd seg med svaret, har jeg utarbeidet en budskapsplattform slik at det skal bli enkelt for meg å holde meg til planen. Den ser slik ut:


FORESPØRSEL FRA VICTORIA'S SECRET

Bakgrunn
En representant for undertøysprodusenten Victoria's Secret ber om at jeg stiller som modell for dem. Jeg vil ikke.

Hovedbudskap
Nei, takk.

Støttebudskap
Jeg har en veldig travel jobb.
Jeg er ingen engel.
Jeg liker klær, derfor går jeg ikke rundt i underbuksa.
Jeg synes det er litt teit med de vingene modellene deres går med.
Jeg er redd for at noen skal tro at jeg reklamerer for Märthas enlgebok.
Jeg har aldri vært spesielt fornøyd med knærne mine, og underbuksene deres er så bitte, bitte små at de jo ikke engang dekker det de er ment å dekke.
Jeg er bare 173 høy, og gidder ikke gå gå sammen med damer som er 20 år yngre, 5 kilo lettere og 10 centimeter høyere enn meg.
Jeg liker ikke hemmeligheter og forstår ikke hvorfor denne Victoria later som hun er hemmelighetsfull når englene hennes stort sett viser frem det meste.

Utfordringer knyttet til avslaget
Jeg kan risikere at de ikke spør igjen.
De kan bli sure.
Jeg går glipp av masse penger og pent undertøy.
Det tar tid å svare på alle forespørslene.

Fordeler ved å bli spurt
Jeg ser ingen fordeler ved å bli spurt.

Strategi
Vær bestemt.
Gjenta om nødvendig.
Legg på hvis de ikke vil gi seg.

Tiltak
Avvise dem så høflig og så kort som mulig.

Tidsplan
(Ikke så aktuelt, det spørs jo når de ringer.)

Økonomi
(Ikke så aktuelt, det er de som ringer.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar