Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

mandag 1. desember 2014

Hud(is)krem

Jeg leser alt jeg kommer over når det gjelder rynker. Jeg vet at det er for sent å forebygge, men det kan jo hende jeg kommer over noen gode råd som holder kirurgene unna noen år til.

Da jeg klikket meg inn på kk.no i dag, ble jeg oppløftet. Her er det jeg så:

Ting 1?

Ting 2?

Ting 3?

Ting 4?

Ting 5?
Jeg trodde jo selvsagt at det var de fem ulike isene som var årsaken til rynker, aldringstegn og kviser, og da ble jeg kjempeglad, for jeg har aldri smakt noen av de iskremen, men sånn var det jo ikke. Det var bare en annonseserie.

Det viste seg - da jeg leste litt lenger ned - at verstingen var solen (det er nok 80 prosent av forklaringen for min del), deretter alkohol og røyk (0 prosent), mangel på søvn (en del prosent) og til slutt grimaser (resten).

Utstrakt bruk av grimaser har garantert gitt meg en del striper i trynet, for jeg har ikke pokerfjes, og med så mange idioter som går rundt i verden, hender det ofte at jeg rynker og snurper både her og der.

Men den isen slapp ikke helt tak i meg, og plutselig så jeg løsningen: Hvis jeg spiser den isen det var reklame for, så fyller jeg kanskje opp rynkene!

Det er verdt et forsøk. Jeg starter med den peanøtt-tingen.

1 kommentar:

  1. Ha,ha...JA...det var en god plan. Kanskje den funker for meg også? Hmmm..

    SvarSlett