Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

tirsdag 30. desember 2014

Anti-teamwork

På 80-tallet skulle min tante utdanne seg til legesekretær, og jeg hjalp henne å pugge latin. Etter alle disse årene sitter det kun igjen ett ord i hodet mitt: Flatulens.

Det betyr promp, og siden jeg var omtrent like barnslig da som jeg er nå, synes jeg det det var gøy. Da også. Dritgøy (hahaha).

*

Kombinert med denne formen for humor og litt dårlig syn, knakk jeg sammen i latter i Bogstadveien da jeg så hva Starbucks hadde skrevet på døren sin (du trenger ikke myse for å se hva det står, bare les videre):

Hvis du ser nøye etter, er fotografen også med på bildet

Da jeg oppdaget at det ikke sto "Det er luft i magen", men "Det er magi i luften," var det ikke så gøy likevel. Imidlertid mener jeg at luft i magen passer bedre enn magi når det gjelder Starbucks, for det de serverer er jo stort sett sukker og melk, og du juger hvis du sier at du ikke blir litt oppblåst etter en halvliter melkeskum og sukker.

*

Jeg har hørt at det er først når et par kan slippe en flatulens i hverandres selskap at de er skikkelig sammensveiset. For å si det sånn: da er jeg mer sammensveiset med min mann enn han er med meg, men at bare én av partene er sammensveiset, er vel strengt tatt ikke mulig.

*

Parmessig sett har vi fått poeng på andre områder i dag. Vi har nemlig prøvekjørt biler. Det nærmer seg en avgjørelse på Prosjekt ny bil til Birgitte, og i dag anser jeg meg så og si ringforlovet med en Mercedes ML.

Min mann satt bak rattet og selgeren satt i passasjersetet på det sorte vidunderet mens jeg undersøkte de andre bilene som sto utstilt i lokalet. Jeg kunne velge mellom Jaguarer, Range Rovere, Aston Martiner og Morganer.

Hvis du kjøper en Range Rover, kan du trykke på en knapp for å få kontakt med saksbehandleren din i NAV

Etter en halvtime ble jeg lei, og jeg gikk og satte meg i baksetet på Mercedesen der de to snakket og snakket. Og snakket.

Min mann og bilselgeren diskuterte motor-ting. Jeg har ikke så mye å bidra med der, for jeg er mest opptatt av trygghet, hestekrefter, garanti og servicekostnader.

Bare tulla. Jeg er opptatt av fargen.

- Har du noen spørsmål du vil stille til slutt? spurte min mann fra forsetet.

Det var hyggelig av ham. Jeg liker å bli inkludert, og det er jo tross alt sånn par gjør. De styrker hverandre, støtter hverandre og viser verden at det er dem mot røkla.

Jeg tenkte hardt. Jeg ville nødig fremstå som en dust ved å spørre om den hadde plass til håndvesken eller om det var varme i koppholderen.

- Ja! sa jeg.

Jeg var fornøyd og lettet fordi jeg hadde kommet på et godt spørsmål som virkelig viste hvor godt team vi to er:

- Når kan vi få den levert?

Jeg kunne kjenne hvor lite imponert han ble. Men selgeren så ganske fornøyd ut.

1 kommentar:

  1. Haha! Direkte-knapp til NAV! Den var god.

    Hørt om henne som var litt forfjamset og for å sikre seg mot å gjøre feil hadde hun skrevet på en lapp hva slags bil hun skulle kjøpe? Haha.. synes jeg ser handlelappen: Melk, smør, bil..!

    Ønsker deg et godt nytt år og takk for mange artige innlegg fra deg i 2014.

    SvarSlett