Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

søndag 3. mars 2013

Hviledag

- Hallo, Gud! Så fint vær du har laget i dag!
- Prøver du å smiske?
- Litt, kanskje.

- Så hva vil du?
- Jeg vil vite hvem som fant opp glass.
- Jeg fant opp glass. Jeg fant opp deg også, men verden har hatt mer glede av glass, for å si det forsiktig.

- Så slem du er!
- Jeg er ikke slem, men jeg vet om en som er det, så vær snill. Og fremfor alt: HOLD HVILEDAGEN HELLIG!

- Så du mener at jeg ikke skulle ha vasket vinduer i dag?
- Du burde absolutt ikke ha vasket vinduer i dag. Har ikke moren din lært deg noe?
- Jo, men hun har aldri vært så opptatt av å hvile. Særlig ikke på søndag.
- Dette har ikke noe med søndag å gjøre! Alle vet jo at man ikke skal vaske vinduer når det er sol!

- Fordi man heller skal nyte Guds - unnskyld: din - frie natur og gå på tur og sånn?
- Nei, din dust. Når du vasker vinduer i sol, blir det striper!



- Å, herregud, jeg trodde du mente jeg kom til helvete.
- Nå tror jeg du bannet. Liker du å bryte bud, eller?

- Unnskyld. Men jeg mente ikke å banne og hvis jeg ikke har brutt hviledagsbudet ved å vaske vinduer, skjønner jeg ikke hva du mener jeg har gjort galt.
- Du plager meg! Har du ikke venner du kan plage? Familie? Bikkje?
- Jo, men vennene mine er på tur, familien min sover og det gjør bikkja også.
- Du er en patetisk masekopp.

- Bare fordi jeg vil vite hvem som fant opp glass?
- Jeg har jo sagt at det var meg.
- Ok, men hvem stjal ideen din her ned på jorden?
- Syrerne.

- Assad?
- Nei, den dusten kunne ikke engang funnet sin egen hake.
- Ææh, jeg tror ikke han har hake, faktisk.
- Nettopp!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar