Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

fredag 15. mars 2013

Reality check

På grunn av sterk malingslukt og til dels komplisert tilgang til kontorpult og PC, evakuerte jeg til kontorlandskapet vegg i vegg. Der kom jeg midt opp i en samtale to av mine kolleger hadde. Jeg vet at de så at jeg kom, men de enset meg ikke.

- Kanskje jeg skulle melde deg på Farmen, sa den ene.
- Tuller du, eller? svarte hun.
- Nei, du er jo en sånn jente fra landet, er du ikke?
- Jeg har riktignok hatt arbeidsuke på gård en gang, men det begynner å bli en stund siden …

- Kanskje vi skulle melde på Birgitte? spurte han.
- Hahahahahahahahahahahahaha! Hun hadde ikke holdt ut et døgn!

(Feil! Jeg hadde ikke holdt ut i seks timer.)

- Hvilket realityprogram hadde hun passet til, tror du?
- Si det. Ikke «Firestjerners middag» i alle fall, for hun kan jo ikke lage mat.
- Hahahahahahahahahahaha! 
- Det første minnet mitt om Birgitte var da hun fortalte at hun hadde laget kylling, pasta og tomatsaus til middag. Jeg glemmer det aldri.

(Hæ? Er det feil også nå?)

- Robinson?
- Du kødder?
- Hva med noe sånt der hun kunne spise biller? Hun er jo ganske tøff.

(Takk!)

- Ikke SÅ tøff.

(Hæ?)

- Paradise hotell?
- Hun hadde drept alle bimboene av ren irritasjon.

(Drept? Jeg hadde kanskje bakbundet dem og puttet dem bak en pute.)

- Big Brother?
- Nope. Hun hadde drept noen der også.

(Drept, altså? Ok, da.)

- Hva med «Ungkaren»? Hvis hun hadde vært singel altså?
- Jo, kanskje.
- Jeg vet det; Idol! Eller nei; X-faktor!

(Herregud …)

- Så dere mener jeg har en slags X-faktor? sa jeg.
- Ææææ … Nei.

(Å, gå hjem og vogg, vil du?)

- Men nå har jeg det: Extreme makeover!

(Takk skal dere faen meg ha! Eller forresten; TAKK! Det hadde jo vært som å vinne i Lotto!)

- Jeg vet hva som virkelig hadde fått henne til å bli gal: Hun kunne vært hos Amish-folka! Uten mobil og mac!
- Hahahahaha!

- Eller nei! Ice Road Truckers! Birgitte bak rattet på en monsterlastebil! Det vil jeg se!
- Ja, også kan de filme at hun kjøper drittmat på en bensinstasjon!
- Veldig bra.

- Jeg tror vi må finne noe innenfor komfortsonen hennes. Hva med "The Real Housewifes from Majorstuen"?

Jeg fikk nok, så jeg ba dem holde kjeft. Ikke bare det, men jeg ba dem gå og vaske munnen sin med såpe. 

Den ene av dem sto der med tannbørsten klar på to sekunder. 

The real housewife from Majorstuen wins again.

Hun påsto at tannpuss hjalp mot sukkersug. Akkurat.
Det hjelper mot frekkhet også. Vanskelig å være frekk i kjeften når du har munnen full av skum.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar