Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

onsdag 14. november 2012

God morgen, mann! Økseskaft!

- Det går an å rappellere ned fra et Hercules-fly, sa han.

- Hæ? I fart? spurte jeg

- Ja.

- Nei, det går ikke an.

- Jo, du må ikke si at ting ikke går an.

- Jo, det kan jeg. Det går en grense for alt og det går ikke an å fire seg ned i et tau fra et fly. Hvis man prøver det, blir man hengende i en strek bak flyet, hvis man i det hele tatt greier å holde seg fast.

- Du må aldri si at ting ikke går.

- Jo.



- Jeg drømte at jeg kjøpte meg UGGs, sa jeg.

- Bra!

- Jeg trodde ikke du likte UGGs?

- Hva? Nei! Jeg synes du sa «øks».

- Nei, jeg sa UGGs. Men hvorfor liker du ikke UGGs?

- De er stygge.

- Så du synes økser er pene?

- Ja.

- Alle økser?

- Nei.

- Hvilke økser, da?

- Den vi har på hytta.

- Men ikke UGGs.

- Nei.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar