Her er en spørsmålsliste du kan bruke:
1 Hvor mye billigere blir abonnementet mitt nå etter at jeg har mistet mange av TV2s kanaler?
(Sannsynligvis vil du få som svar at de ikke gir prisavslag, men at du kan velge mange andre kanaler. Hold på ditt.)
2 Jeg ønsker ikke Showtime, Bloomberg (den vil jeg forresten anbefale) eller Silver, hvordan kan dere snakke om valgfrihet når jeg gir dere mulighet til å gi meg tre færre kanaler mot at dere gir meg Nyhetskanalen (eller Bliss eller Zebra eller Sport)?
3 Hva legger dere i begrepet valgfrihet?
4 Anser dere at dere er monopolister?
(Antakelig sier de nei, men det er feil, fordi mange av oss ikke har mulighet til å velge andre leverandører etter som Canal Digital eier infrastrukturen der vi bor.)
5 Definer en monopolist, er du snill.
Jeg gjentar at du må huske å være høflig. Den kundebehandleren du snakker med har nok ikke noe med forhandlingene å gjøre. Men det er lov å be ham eller henne om å viderebringe din misnøye til sjefen sin.
Mulig det, men den verdenen ble mye mindre i natt |
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar