Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

tirsdag 20. november 2012

Universet sier "shop"!

Jeg fraskriver meg med dette et hvert ansvar for mine handlinger i dag. "Handlinger" skal forstås som handlinger som i "trekke kredittkortet". Sjelden har jeg fått klarere råd fra Universet. Eller KKs astrolog som kanskje eller kanskje ikke er det samme, hva vet jeg.

I ukens horoskop for Krepsen står det:

"Økonomi: Tenk utstillingsvindu tirsdag
Ukens motto: Prøv noe annet hvis du mislykkes"

Det der med liv og kjærlighet sier meg ikke noe

Er det mulig å tolke dette som noe annet enn at jeg blir nødt til å rase rundt i Bogstadveien for å prøve å finne den perfekte kjolen, genseren, buksen, blusen og whatnot? Jeg tror ikke det.

Å, livet kan være tungt noen ganger. Og jeg som har fri i dag og all ting. Jeg hadde jo bestemt meg for å gjøre rent, gå en lang tur med bikkja og lage sunn og næringsrik mat til mann og barn, men man kan jo ikke trosse Universet. Da kan det gå fryktelig galt. Har jeg hørt.

Det hadde vært mye enklere hvis det hadde vært fint vær. Da er shopping en glede. Vel, shopping er aldri feil, men alt er bedre med pent vær.

Vi blir forresten tvunget til å shoppe i dag om vi vil eller ei. I går tok TV'n kvelden for siste gang. Typisk nok da den danske serien "Forbrytelsen" startet. Men jeg er helt sikker på at det ikke er det horoskopet sikter til når det gjelder meg.

Min mann er nemlig jomfru og derfor ikke omfattet av dette med utstillingsvinduer.  Ja, jeg vet det høres litt rart ut at han er jomfru, men på mange måter er han et slags naturbarn.

Han er naiv inntil det utrolige når det gjelder hva kåper koster, for eksempel. Jeg kommer fremdeles ikke over at han gren på nesen av en nydelig Burberry-kåpe med pelskrave jeg prøvde sist helg. Den kostet bare 14.000, men da han mente jeg så ut som en fugl (!) kunne jeg ikke få meg til å kjøpe den.

En fugl! Jeg spurte om han visste at fugler hadde fjær, ikke pels, men det hørte han ikke for han lo så fælt. Jeg måtte slepe ham ut av butikken mens jeg mimet "gidder du å henge den av til han har tatt medisinene sine?" til den unge ekspeditrisen.

I følge KK og Universet skal jomfruen gjøre en kostbar anskaffelse i dag.

Dette er nesten litt spooky.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar