Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

søndag 13. januar 2013

Scene fra et ekteskap

- Hvorfor lot du meg sove til halv tolv????
- Det så ut som du trengte det.
- Sier du at jeg ser stygg og sliten ut?
- Nei, da.
- Trøtt?
- Ikke nå. Lenger.
- Er du spydig?
(ingen kommentar)

- Jeg går i dusjen!
- Ok.
- Har du tatt ut av tørketrommelen?
- Nei.
- Grrr.
- "Grrr"?
(ingen kommentar)

- Hvorfor har du ikke gått i dusjen enda?
- Fordi jeg bestemte meg for å trene og fordi jeg måtte legge sammen alle håndklærne først!
- Du høres litt irritert ut?
- Jøss.
- Så du er irritert?
(ingen kommentar)

- Nå begynner jeg å trene. Ikke si noe dumt mens jeg gjør det. Ok?
- Nei ...?
- For da blir jeg skikkelig sur!
- Ok ...

Én treningsøkt og én episode av CSI NY etter:

- Var det godt å trene?
- Ikke spesielt.
- Går du i dusjen nå?
- Nei! Jeg skal stryke klær!
(ingen kommentar)

- Hvorfor i helvete kan de ikke lage lange nok ledninger på strykejern?
(ingen kommentar)

- Hører du etter, eller?
- Ja.

(han har satt seg for å se på "Drømmedesign" - en episode jeg har sett mange ganger før)

- Jeg liker ikke den episoden. Hun der dama snakker til mannen sin som om han var et barn. Skikkelig nedlatende.
- Ja, det er ikke bra.
- Er du spydig?
- Nei, da, kjære.
- Dust.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar